دعای فرج مهاجر - مطالب بهمن 1395
مهاجر
العالم لغیره والعابدلنفسه
Slide 1 Slide 2 Slide 3 Slide 4

در منابع اهل سنت فضایل زیادی از حضرت زهراء نقل شده است که ما در این‌جا فقط  یک مورد را ذکر می‌کنیم که در مورد خلقت جسمانی حضرت زهراء (سلام الله علیها) است. فضیلتی از عایشه روایت شده كه فرموده است:

«مى‌دیدم رسول خدا نسبت به فاطمه بیشتر محبت مى‌كند و دست و صورت او را مى‌بوسد. عرض كردم، اى رسول خدا! چرا این قدر فاطمه را مى‌بوسى؟ فرمود: اى حمیرا! وقتى مرا به آسمان بردند و به بهشت در آوردند ، پاى درختى از درختان بهشت ایستادم، كه هرگز چنین درخت زیبایى و چنین برگ‌هاى سفیدى و میوه پاكیزه‌اى ندیده بودم، یكى از آن میوه‌ها را چیدم و خوردم، آن میوه نطفه فاطمه شد، كه اینك هر وقت مشتاق بوى بهشت مى‌شوم، آن بوى را از فاطمه (سلام الله علیها) استشمام مى‌كنم، اى حمیرا! فاطمه مثل زنان دیگر نیست، او حیض نمى‌بیند، چنان‌كه زنان دیگر مى‌بینند.»[1]

به‌راستی این مطالب به کجا منتهی می‌شود؟ خیلی دقت می‌خواهد، فقط کافی است این‌چنین فکر کنیم، اگر ماده‌ی بدن باید از درخت گرفته شود که آن درخت در بهشت منحصر به فرد است و از میوه‌ی چنین درختی، خمیر مایه یک بشر اتخاذ شود، روحی که به این بدن تعلق می‌گیرد، چه روحی باید باشد؟ چه نفسی باید باشد؟ اگر این را کسی بفهمد، آن وقت می‌فهمد، چرا باید گفت:......




آلوسی از مفسران اهل سنت در تفسیرش ذیل آیه» قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى.[شوری/23]‏ بگو از شما در برابر ابلاغ رسالتم‏، هیچ پاداشى جز مودّت نزدیكان یعنى اهل‌بیتم‏ را نمى‌‏خواهم‏.» محبت اهل‌بیت را که همان ذوی القربی می‌باشد را سیره بزرگان اهل سنت دانسته و می‎گوید: «هر اندازه که جهت قرابت بیشتر باشد، طلب مودت نیز بیشتر خواهد بود، لذا مودت علوی‌های فاطمی لازم‌تر است از محبت عباسی‌ها ... و بسیاری از مردم این موضوع را سبک شمرده‌اند، تا آن‌جا که پیمودن چنین مسیرهایی را رافضی‌گری شمرده‌اند.

اما من سخن شافعی را می‌گویم که فرمود: «اگر محبت آل محمد (صلى الله علیه و آله و سلَّم) رفض و ترك دین خداست، همه جن و انس شهادت دهند كه من رافضى هستم.» از این رو اهل سنت سوار کشتی محبت آل محمد شده‌اند و دیدگان خود را به صحابه دوخته‌اند و امیدوارند که در دنیا و آخرت به سلامت و سعادت نائل آیند.[1]

در ادامه بجاست که سخن شافعی در این‌جا ذکر شود که......






لازمه اثبات فضایل، ابلاغ و بیان آن فضیلت است. رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) علاوه بر گفتار مکرر، درعمل هم  فضایل فاطمه زهراء را به امت ابلاغ فرمود تا آن‌ها در تشخیص و دفاع از حق به اشتباه و حیرت نیافتند، و همواره سفارش‌های موکد گفتاری و عملی رسول اکرم را به یاد آرند، که پیامبر چقدر فاطمه را تکریم می‌کرد، و این تصریح در تکریم حضرت فاطمه زهراء (سلا م الله علیها) مقام برتر فاطمه را بر دیگران اثبات می‌کند. ما در این‌جا فقط یک مورد را اشاره می‌کنیم.

احترام ویژه رسول الله به فاطمه زهراء (سلام الله علیها)

نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) هرگاه دخترش  فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را می‌دید، در کمال تجلیل برابرش می‌ایستاد و با احترامی بی‌نظیر او را در کنار خویش می‌نشاند. در این رابطه حدیث از کتب اهل سنت بسیار زیاد است، مانند حدیث مذکور. ام المومنین عایشه می‌گوید: «من کسی را ندیدم که از جهت همسانی دینی و اعتقادی و اخلاقی به پیامبر شبیه‌تر از فاطمه زهراء (سلام الله علیها) باشد، هرگاه پیامبر اکرم نزد او می‌آمد، حضرت زهراء به پدر خوش‌آمد می‌گفت، از جایش بر می‌خواست، دستش را می‌بوسید، او را در جایگاه خویش می‌نشاند و هرگاه فاطمه زهراء (سلام الله علیها) بر رسول خدا وارد می‌شد، حضرت به او خوش‌آمد می‌فرمود، برابر فاطمه می‌ایستاد، دست دخترش را می‌بوسید و در جایگاه  خویش او را می‌نشاند.»[1] پس پیامبر برای فاطمه زهراء جایگاه بی‌بدیلی را مد نظر داشت که صحابه و دیگران .......ادامه مطالب.....






 یکی از عمل‌کردهای پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای ابلاغ و اثبات فضایل حضرت زهراء (سلام الله علیها) و حقانیت اهل بیتش، این بود که در مدت معینی که در کتب اهل سنت ذکر شده «شش ماه و یا هفت ماه و نه ماه» به‎طور مستمر هنگام خروج برای نماز صبح، نزد خانه فاطمه می‌آمد و می‌فرمود: «سلام بر شما باد، ای اهل بیت نبوت! به درستی‌که خداوند اراده کرده است، که از شما اهل بیت پلیدی را دور نماید و شما را پاکیزه کند.»[1]حضور منظم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) پس از نزول آیه تطهیر نزد بیت مطهر حضرت زهراء (سلام الله علیها) پیام واضحی دارد، که اصحاب و مسلمانان بدانند، خانه‌ای که پس از پیامبر بایستی مرجع باشد، به فاطمه و علی و فرزندانش (سلام الله علیهم) تعلق دارد. بیت فاطمه به پرسش‌ها و حیرت‌های امت پاسخ می‌دهد؛ خانه او روشنایی است، درتاریکی‌ها و عوام فریبی‌های آن زمان.

خانه فاطمه راه رشد و مستقیم به‌سوی خداست. با این حساب مردم نباید بیراهه بروند، چون رسول اکرم راه را از چاه مشخص کرده است، در این رابطه «آلوسی» این عالم سنی می‌گوید اگر مقدر بود که زهراء در دنیا مدتی بیشتر زندگی کند، بدون تردید رسول اکرم فرموده بود «همه دینتان را از زهراء فرا بگیرید.»[2]
نتیجه این‌که خوشا به حال کسی‌که دین و منش خود را از این بیت فرا بگیرد و وای به حال کسی‌که به این بیت پشت کند و بدتر از آن، هلاک و ننگ باد بر کسی‌که به این خانه اهانت کند، از نفرت وجود چنین افرادی جهنم هم می‌سوزد.
خواننده عزیز و بصیر! برای شناخت بیشتر نسبت به یکی دیگر از تصریحات عملی پیامبر اکرم در مورد ابلاغ و اثبات فضایل حضرت زهراء می‌توانید به مقاله مذکور مراجعه فرمایید.[3] ادامه مطالب......






شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic