دعای فرج مهاجر - مطالب بهمن 1394
مهاجر
العالم لغیره والعابدلنفسه
Slide 1 Slide 2 Slide 3 Slide 4



اسلام محمدی  یعنی مهربانی ، یعنی محبت و رافت ، یعنی دوری از خشونت ،اسلام محمدی یعنی بازی باکودکان ،سلام به کودکان وپناه دادن به کفا ر وصلح کردن .برخلاف اسلام وهابی وداعشی . اعمال آنها را به پای اسلام نگذارید .

اسلام سختگیری نمی کند وآیات متعددی این مطلب راتاکید می کند از جمله «وماجَعَلَ عَلَیکُم فی الدِّین مِن حَرَج [حج/78] در دین (اسلام) براى شما هیچ مشقّت و سختى طاقت‏فرسایى قرار نداده‏» و«یُریدُالله بِکم الیُسرولایُریدبِکم العُسر[بقره/185] وخداوند براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد»

 

«وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی كانَتْ عَلَیْهِمْ‏ [اعراف/157] و بار سنگین و زنجیرهایى را كه بر گردنشان است (رسوم جاهلیت و احكام سخت شرایع گذشته را) از دوش آنها برمى‏دارد»

 بنابرین مبنای اسلام تسامح است ودرنتیجه سعادت می باشد.ودراسلام ورود به دین آسان است چنانکه نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم )فرمودند هرکس بگوید «لااله الاالله محمد رسول الله مال وخونش محفوظ است» [1]

ولااله الا الله گفتن حکم ورود فرد به اسلام است ونشانه رستگار شدن [2]

اسلام ازکسانی که دیگران را بدون دلیل عقلی وشرعی متهم به خروج ازاسلام می کند به شدت برخورد می کند وآنها را نهی می کند.واین خلاف سنت پیامبر است .عبدالله عمر نیز از پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله وسلم ) نقل کرده که فرمودند ازتکفیر گویندگان «لااله الاالله» دست برداریدوآنان را به خاطر گناه ،به کفرمتهم نکنید ،آن کس که اهل توحید را به کفر نسبت دهد خود اوبه کفر نزدیک تراست.[3]

اسلام باخشونت مخالف است وزندگی وسیره پیامبر سرشار از محبت ورحمت وگذشت بوده مانند زمانی که مسلمانان، مکه را محاصره کردند وکفار راخلع سلاح کردند ، نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم )اعلام کردند بروید اعلام کنید «الیوم یوم المرحمه،الیوم تحمی الحرمة» امروز روز رحمت است ،امروزازحرمت ها ونوامیس حمایت می شود[4] وجالب این که این کلام پیامبر خطاب به کفار بود نه مسلمانان درست برعکس گروهکهای تکفیری داعش ووهابی که..........




 


وحشت وفرار از بیان حقیقت


. عالم شیعی  رو كرد به مأموران سعودی  و گفت چرا اهانت چرا بی احترامی ما همه مسلمانیم اهل یک قبله هستیم .

مامور وهابى گفت: شما كه مسلمان نیستید، شما کافر و مشركید؛ زیرا همچون مشركان به رسول گرامى اسلام توسل مى‏جویید.چون  آنان مى‏گفتند:

(ما نَعْبُدُهُمْ إِلّا لِیُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى)؛ زمر آیه 3«این‏ها را نمى‏پرستیم مگر به خاطر این‏كه ما را به خداوند نزدیك كنند».شما هم براى تقرب به خدا، به رسول خدا توسل مى‏جویید.در حالی که باید مستقیما به خود خدا متوسل بشوید  عالم شیعی گفت: چه كسى گفته كه توسل به رسول خدا (ص) شرك است؟ بت‏پرستان بت‏ها را مى‏پرستیدند و مى‏گفتند ما مى‏خواهیم به خدا نزدیك شویم، اما مسلمانان پیامبر را که نمی پرستند به پیامبر (ص) توسل مى‏جویند. و هیچ مسلمانى رسول خدا را نمى‏پرستد، بلكه به دستور خدا به او توسل مى‏جوید و او را واسطه بین خود و خدا قرار مى‏دهد تا خداوندگناهانش را ببخشد، هم‏چنان‏كه خداوند چنین دستور داده:(وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِیماً) نساء 64 «و اگر آنان هنگامى كه به‏ خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‏آمدند و از خداوند مغفرت مى‏خواستند و پیامبر هم براى آنان استغفار مى‏كرد، قطعاً خداوند را توبه‏پذیر و مهربان مى‏یافتند».

و هیچ مسلمانى نمى‏تواند ادعا كند كه گناهى مرتكب نشده و نیازمند شفاعت پیامبر (ص) نیست؛ از این رو شما ......







پرسش این جاست که بردگان  وهابی ها چه کسانی بودند؟؟!! آیا یهودی ها, مسیحی ها ویا بت پرست ها بودند؟! با بررسی  کتابهای تاریخی می بینیم که این بردگان ,کسانی جز خود مسلمانان نبودند!


یکی دیگر از شاخه های فساد وهابی ها  برده داری بوده است  .  ((ابو اسحاق حُوِینی )) یکی از علمای سرشناس وهابی مصر که  عملیات روانی سنگینی در مصر علیه شیعیان آغاز و تشدیدکردند  که محور اصلی تمام نظرات تکفیری شیوخی چون ابواسحاق الحوینی، ودیگران، بودند.مانند یهودی قلمداد کردن عقاید شیعه،واکنون بدنه اصلی شیوخ سلفی مصر، ابواسحاق حوینی، ودیگران می باشند  که همگی تحصیل‌کرده عربستان سعودی‌اند. این عالم وهابی

 فتوا داده که بهتر است برای سود اقتصادی بیشتر دوباره به این کار( برده داری ) دست بزنیم  وی می گوید ((ما در زمان جهاد هستیم .جهاد در راه خدا سایه اش را بر سر ماه انداخته است.جهاد در راه خدا سود بخش است ......





قَرنُ الشیطان ((شاخ شیطان))

از پیامبر بزرگ اسلام روایات گوناگونی نقل شده که برخی از روایات آن جای بس تأمل را دارد، روایاتی که واقعیت حوادث روزگار را به صورت کنایه و یا آشکار به تصویر می‌کشد و این روایات وارده گفته نشد، مگر اینکه مردم راه را از چاه تشخیص دهند و متوجه وقایع و حوادث آن باشند. و از طرف دیگر کسانی که اهل مطالعه و تحقیق هستند هم بدانند، که دین اسلام آخرین دین و بهترین ادیان الهی می‌باشد، هر چند این دین خاتم  به مذاهب مختلفی تقسیم شد، اما به اتفاق تمام مذاهب موجود در این دین، پیامبر عظیم الشان اسلام گفتارش مطابق با واقعیت و از معجزات الهی است. منتها کدام مذهب به حق و حقیقت نزدیک‌تر است، را باید از کتاب‌های موجود و نقل قول علما و دانشمندان این مذاهب دید و شنید،

در کتاب صحیح بخاری که به ادعای خود اهل‌سنت، اصح کتاب بعد از قرآن می‌باشد، از عبدالله بن عمر روایت نموده: «عن ابن عمر قال اللهم بارک لنا فی شامنا، اللهم بارک لنا فی یمننا، قالوا،‌ و فی نجدنا، قال اللهم بارک لنا فی شامنا، اللهم بارک لنا فی یمننا، قالوا یا رسول الله و فی نجدنا؟ فأظنّه قال فی الثالثة: هناک الزلازل و الفتن، و بها یطلع قرن الشیطان [۱] یعنی عبدالله بن عمر گفت پیامبر فرمودند: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک بگردان! صحابه تا سه مرتبه سؤال کردند: ای رسول خدا! پس منطقه نجد چه می‌شود؟ بعد ابن عمر می‌گوید، گمان کنم در مرتبه سوم بود که حضرت فرمود سرزمین نجد سرزمین زلزله‌ها و فتنه‌هاست و از همان جا شاخ شیطان ظهور می‌کند.

ذیل این حدیث از پیامبر در کتاب صحیح بخاری...........،




                                            

 

 


تمسک به قرآن واهل بیت  تنها راه وحدت ونجات

واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تَفَرَّقوا (آل عمران آیه 103) ثعلبی متوفای 427ه.ق ازمفسرآن اهل سنت در تفسیر آیه شریفه از امام صادق علیه السلام نقل کرده  که فرمود نحن حبل الله الذی قال الله ((واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا )) وما اهل بیت همان ریسمان خداوندی هستیم که خداوند در قرآن فرموده همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید ودچار تفرقه نشوید ((تفسیر ثعلبی الکشف والبیان ج 3ص163))  و((شواهد التنزیل ج1ص168ح177)) و(( قندوزی از ثعلبی در ینابیع الموده لذوی القربی  ج1ص356وج2ص368و440)) و((الصواعق المحرقه باب حادی عشر فصل اول ص151))

وهمچنین حاکم حسکانی متوفای حدود 470 هق ازعلمای اهل سنت نیز از رسول اکرم نقل کرده که فرمود  ((هر کس دوست دارد که سوار کشتی نجات شود وبه ستون قابل اعتماد تکیه کند وبه ریسمان محکم الهی چنگ زند علی را ولی خود انتخاب کند وفرزندان  هدایت گر علی را امامان خویش قرار دهد)) شواهد التنزیل ج1ص168ح177

 ودر بعضی از  روایات آمده است که نبی مکرم اسلام  صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند .......







رد عقاید وهابیت توسط عالم وهابی همچون السید محمد بن علوی المالکی الحسنی در دو کتاب مهم وارزشمند خود به نام ( الزیارة النبویه  فی الضوء الکتاب والسنه ) و( مفاهیم یجب ان تصحح) که ترجمه شده به عنوان( وهابیت بازنگری از درون  مترجم انسیه خزعلی)

 بسیارى از مردم در فهم این حدیث اشتباه مى‏كنند:

آنها با استدلال به این روایت بار سفر بستن به قصد زیارت پیامبر صلى الله علیه و آله را حرام مى‏شمارند و سفر به چنین نیتى را سفر معصیت مى‏دانند در حالى كه این استدلال به دلیل این‏كه بر مبناى فهم غلط نهاده شده، مردود است






تفسیری از حقیقت در کتاب عام سنی در دفاع از امیر المومنین علی علیه السلام

ابوالقاسم عبیدالله حسکانی نیشابوری، معروف به «حاکم حَسکانی» از دانشمندان اهل سنت (حنفی مذهب) قرن پنجم هجری قمری و از خاندان علم و ادب به شمار می‌رود. از ولادت و وفات وی تاریخ روشنی در دست نیست.
وی در یک خانواده مذهبی، از تبار عبدالله بن عامر بن کریز فاتح خراسان در عصر عثمان، در قریه حسکان از توابع نیشابور به دنیا آمد و از محضر پدر و اساتید بنام آن روزگار همچون قاضی ابوالعلاء صاعد، علم آموخت و به رتبه‌ای رسید که سرآمد دانشمندان عصر خویش در علم رجال و حدیث‌شناسی به شمار می‌رفت. بسیاری از روات حدیث به محضر درس ایشان می‌رسیدند، تا از او روایت بشنوند و یا اجازه روایت بگیرند. آقابزرگ تهرانی در الذریعه به نقل از ابن طاووس می‌گوید: «الحاکم الحسکانی کان مِن أعیان رجال الجمهور.

 حاکم حسکانی از شخصیت‌های برجسته علمای اهل تسنن است
او چندین کتاب در بیان فضایل امیرالمؤمنین و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) تألیف کرده است. با این‌که سنی حنفی است، اما محبت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل‌بیتش آن‌چنان در دلش رسوخ کرده بود، که آرمان خویش را در دفاع از روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اثبات فضایل اهل‌بیت خلاصه کرد. وی هنگامی‌که شنید در مجلس پرشکوهی به مقام علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) جسارت شده است و جز یک نفر از علمای حاضر در آن مجلس، دیگر علماء به دفاع از علی (علیه السلام) برنخاسته‌اند، از صمیم قلب اندوهناک شد و روایات فراوان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در فضیلت علی (علیه السلام) را در ذهنش مرور می‌کرد و با خود می‌اندیشید، چرا در این مجلس به مقام علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) بی‌حرمتی شده و دفاعی از ایشان صورت نگرفته است. وی برای این‌که فضایل اهل‌بیت خصوصاً علی (علیه السلام) به‌دست فراموشی سپرده نشود درصدد اثبات عظمت شخصیت حضرت علی (علیه السلام) به نقل از کتب معتبر اهل سنت همت گماشت. حاکم حسکانی اگرچه سنی مذهب بود، ولی قلبش برای دین و اسلام می‌تپید و چون نمی‌توانست یاوه‌گویی‌های یک عالم نما را تحمل کند، کتاب شواهد التنزیل لقواعد التفضیل را به رشته تحریر درآورد، تا از خاندان پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و درواقع از گفتار، کردار و روش پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) حمایت کند. حسکانی در مقدمه شواهد التنزیل در رابطه باانگیزه خود در تألیف این کتاب چنین می‌نویسد:




 نبی مکرم اسلام فرمودند ((لا تشدالرحال الا الی ثلاثة مساجد  مسجد الحرام مسجدالاقصی ومسجدی ))

مخالفین  یکی ازدلایلشان  بر حرمت زیارت قبر پیامبر را همین حدیث می دانند.

جواب وتوضیح  : استثنا در این حدیث مفرغ است وباید مستثنی منه درتقدیر باشد سه احتمال برای مستثنی منه وجود دارد –1- اگر مستثنی منه شی باشد آنوقت حرمت زیارت قبور ثابت می شود  واین درست نیست چون کلا تمام زیارتها اعم از تجارت وتحصیل همه حرام می شود واین تخصیص اکثر می شود ((آماده شدن   وقصد سفر کردن  به هر چیزی انجام نمی شود مگر به قصد مساجد سه گانه  ))                                  

2- اگر کلمه مکان ویا قبر در تقدیر باشد ((به قصد هر مکان وقبری جایز نیست مگر مساجد سه گانه )) در مستثنی مفرغ لازم است عمومی ترین مفهوم درمقایسه با مستثنی  درتقدیر گرفته شود  ولی هم نوع وهم صنف بودن مقدر با مستثنی لازم وضروری است .مانند(( مارایت احدا الا زیدا)) منظور از احدا جنس انسان است یعنی علی وحسن وحسین راندیدم فقط زید رادیدم  ومنظور این نیست که بگوید هیچ حیوانی  راندیدم مگر زید. نظر ابن تیمیه هم همین احتمال دوم است  که می گوید مکان وبقعه وبارگاه و  ضریحی که پیامبر واولیاء در آن دفن هستند اگر کسی به قصد اینها زیارت کند حرام است ((مجموع الفتاوی ج 27 ص21))

 درحالی که همه می دانیم هیچ انسان عاقلی از راه دور یه قصد چوب وضریح  ومکان دفن نمی آید زیارت .

3- احتمال سوم اینکه مسجد درتقدیر باشد ((مسافرت به قصد مسجد نکنید مگر به قصد مساجد سه گانه )) می بینیم که حدیث هیچ ربطی به زیارت قبور واولیاء ندارد  وحدیث دلالت دارد بر فضیلت این مساجدودر حدیث کلمه لا تشد دلالت بر نفی دارد ونفی دال بر تحریم نیست  اکثر نسخه ها نفی است  برای نفی دال بر نهی قرینه نیاز است  ودر اینجا قرینه ای بر نهی نداریم .در واقع حدیث جهت توصیه ای دارد ودلالت بر نفی فضیلت می کند نه حرمت  همانطور که بهوتی در کشف القناع میگوید زیارت به غیر این مساجد اشکالی ندارد اما مطلوب نیست (ج1ص618) یا مثلا نووی در شرح صحیح مسلم (ج9ص105) می گویداین مساجد سه گانه فضیلت تام دارند جاهای دیگر فضیلت تام ندارند . وهمچنین در کتاب فتح الباری فضل الصلات فی مکه والمدینه ج3 ص66  احتمال سوم را درست می داند . والامام العینی فی الزیارت در شرحش بر بخاری به نام عمدة القاری در مورد حدیث (لا تشد الرحال ) اقوال را حکایت کرده ((ج7 ص254) وهمچنین صحیح مسلم به شرح کرمانی ج 7 ص12همین مبانی راقبول دارد وتوضیح می دهد.ادله مشروعیت زیارت قبر پیامبر را می توانید در کتاب الزیارت النبویه فی ضوء الکتاب والسنت ببینید.ص 100

شیخ الاسلام فیروز آبادی در کتاب الصلات والبشر ص 127می گوید حدیث دلالت برنهی ندارد بلکه حجت است بر زیارت .


تطبیق قرآن با زندگی خود

كسى كه بخواهد از قرآن شریف حظّ وافر و بهره كافى بردارد، باید هر یك از آیات شریفه را با حالات خود تطبیق كند تا استفاده كامله كند. مثلا، در آیه شریفه در سوره «انفال» آیه 2 فرماید: انَّما المُؤْمِنُونَ الَّذینَ اذا ذُكِرَاللَّهُ وَجِلَتْ قُلوبُهُمْ وَ اذا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیاتُهُ زادَتْهُمْ ایماناً وَ عَلى رَبِّهِمْ یَتَوَكَّلُون . شخص سالك باید این اوصاف ثلاثه را ببیند با او منطبق است؟ آیا وقتى ذكر خدا مى‏شود، قلب او فرو مى‏ریزد و ترسناك مى‏شود؟ و وقتى آیات شریفه الهیّه بر او خوانده مى‏شود، نور ایمان در قلبش افزایش پیدا مى‏كند؟ و اعتماد و توكلش به حق تعالى است؟ یا در هر یك از مراتب راجل، و از هر یك از این خواصّ محروم است. اگر بخواهد بفهمد كه از حق ترسناك است و قلبش از ترس خداوند فرو مى‏ریزد، به اعمال خود نظر كند. انسان ترسناك در محضر كبریائى جسارت به مقام مقدّسش نكند و در حضور حضرت حق هتك حرمات الهیّه ننماید- اگر با آیات الهیّه ایمان قوى شود، نور ایمان به مملكت ظاهرش نیز سرایت كند. ممكن نیست قلب نورانى باشد، و زبان و كلام و چشم و نظر و گوش و استماع نورانى نباشد. بشر نورانى آن است كه تمام قواى ملكیه و ملكوتیّه‏اش نور بخش باشد، و علاوه بر آن كه خود او را هدایت به سعادت و طریق مستقیم كند، به دیگران نیز نور افشانى كند و آنها را به راه انسانیت هدایت كند، چنانچه اگر كسى به خداى تعالى توكل و اعتماد داشته باشد، قطع طمع از دست دیگران كند و بار احتیاج و فقر خود را به درگاه غنىّ مطلق افكند، و دیگران را كه چون خود او فقیران و بینوایانند مشكل گشا نداند.پس، وظیفه سالك إلى اللّه آن است كه خود را به قرآن شریف عرضه دارد، کتاب آداب الصلوة امام خمینی ص 208






شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic