عالم سنی علامه «سیّد محمّد بن علوی مالکی» ، مدرس علوم حدیث در مکه مکرمه، در نقد و رد افکار وهابیت نسبت  به برگزاری جشن پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در مقدمه کتاب خود می‌نویسد:

 آنچه معلوم است که در دیانت اسلام دو عید بیشتر نیست یکی عید قربان و دیگری عید فطر، و ما قائل به آن نیستیم که روز تولد پیامبراکرم( صلی الله علیه و آله) نیز عید است بلکه معتقدیم که این روز مبارک، بزرگ‌تر و باعظمت‌تر از عید است و اگرچه ما آنرا عید نمی‌نامیم زیرا که ولادت آن حضرت عید‌ها و شادی‌ها را به همراه آورد و همه روزهای بزرگ در اسلام از حسنات ایشان محسوب می‌شود.

اگر ولادت باسعادت او نبود، بعثت نیز اتفاق نمی‌افتاد و نزول قرآن و اسراء و معراج و هجرت و پیروزی در جنگ بدر و فتح مکه و.... هیچ‌کدام انجام نمی‌پذیرفت زیرا که همه این‌ها وابسته و مربوط به آن حضرت  ولادت باسعادت او می‌باشد که مثمر این همه خیرات بزرگ است. پر واضح است که هر عید در یک سال ، یک بار بیشتر نیست ولی جشن مولودی و توجه به سیره شریف حضرت پیامبر اکرم  بایستی که همیشه تکرار شود و مقید به هیچ زمانی و هیچ مکانی نباشد.[1]

پی نوشت:
[1]. السید محمد بن علوی المالکی الحسنی،کتاب: الإعلام بفتاوى أئمة الإسلام حول مولده علیه الصلاة والسلام،دارالکتب العلمیه، بیروت-لبنان، 2005م،  1426ق، چاپ اول،ص8« ومعلوم انه لیس عندنا فی الاسلام الاّ عیدان: الفطر والاضحی، لکن یوم المولد اکبر واعظم من العید»