افرادی اصرار دارند به این‌که آیه تطهیر شامل زنان پیامبر هم می‌شود، تا در نتیجه به مقصودشان برسند و اثبات کنند که عایشه هم، جزء آیه تطهیر می‌باشد. «وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتینَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهیراً.[احزاب/33] و در خانه‏‌هاى خود بمانید، و هم‌چون دوران جاهلیّت نخستین در میان مردم ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زكات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت كنید؛ خداوند فقط مى‏‌خواهد، پلیدى و گناه را از شما اهل بیت دور كند و كاملًا شما را پاك سازد.»
و این در حالی است که می‌توان از کتب اهل سنت خلاف آن را  ثابت کرد. در این نوشتار به سه مورد از کتب معتبر اهل سنت اشاره می‌کنیم، تا حقیقت برای افراد منصف و بصیر روشن گردد.

1- از زید بن ارقم پرسیدند: آیا اهل بیت پیغمبر، زنانشان هستند؟ گفت: نه و به خدا سوگند یک زن، عمری با مردی زندگی می‌کند و طلاق می‌گیرد و به خانه پدرش برمی‌گردد.[1]
2- هم‌چنین امام «نووی» در «شرح صحیح مسلم» می‌گوید: در معظم روایات «غیر از صحیح مسلم» زنان پیغمبر جزء اهل‌بیت ایشان نیستند.[2]
3- آقای «آلوسی سلفی» در کتاب تفسیرش به صراحت می‌گوید: همسران پاکیزه پیغمبر، در اهل‌بیتی که یکی از ثقلین هستند، داخل نیستند.[3]
برای رسیدن به حقیقت همین سه مورد کافی است، تا در تشخیص اشتباه نکنیم. کمی انصاف و منطق به‌دور از تعصب برای بیداری و آگاهی کافی است، عجله نکنیم، حقیقت در کنار ماست، دور نشویم. ان‌شاءالله.
خواننده محترم و عزیز برای تحقیق بیشتر می‌توانید به مقالات زیر مراجعه فرمایید.[4]

پی‌نوشت:

[1]. صحیح مسلم، اسم المؤلف: مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری النیسابوری، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ج 4، ص 1874، ح 2408«فَقُلْنَا من أَهْلُ بَیتِهِ نِسَاؤُهُ قال لَا وأیم اللَّهِ إِنَّ الْمَرْأَةَ تَکونُ مع الرَّجُلِ الْعَصْرَ من الدَّهْرِ ثُمَّ یطَلِّقُهَا فَتَرْجِعُ إلی أَبِیهَا»
[2]. شرح صحیح مسلم، نویسنده: النووی، جلد: 15، وفات: 676، رده: مصادر حدیث سنی – فقه، خطی: خیر، سال چاپ: 1407 - 1987 م، ناشر: دار الکتاب العربی - بیروت – لبنان، ج 15، ص 180، باب من فضائل علی بن أبی طالب رضی الله عنه«والمعروف فی معظم الروایات فی غیر مسلم أنه قال نساؤه لسن من أهل بیته»
[3]. روح المعانی؛ شهاب الدین السید محمود الألوسی البغدادی، الناشر دار إحیاء التراث العربی، مکان النشر بیروت، ج 22، ص16 «أن النساء المطهرات غیر داخلات فی أهل البیت الذین هم أحد الثقلین» 
[4]. آیا آیه تطهیر در شان زنان پیامبر نازل شده است؟
متعلق اراده در آیه تطهیر
مخالف شأن نزول آیه تطهیر