اسلام محمدی  یعنی مهربانی ، یعنی محبت و رافت ، یعنی دوری از خشونت ،اسلام محمدی یعنی بازی باکودکان ،سلام به کودکان وپناه دادن به کفا ر وصلح کردن .برخلاف اسلام وهابی وداعشی . اعمال آنها را به پای اسلام نگذارید .

اسلام سختگیری نمی کند وآیات متعددی این مطلب راتاکید می کند از جمله «وماجَعَلَ عَلَیکُم فی الدِّین مِن حَرَج [حج/78] در دین (اسلام) براى شما هیچ مشقّت و سختى طاقت‏فرسایى قرار نداده‏» و«یُریدُالله بِکم الیُسرولایُریدبِکم العُسر[بقره/185] وخداوند براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد»

 

«وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی كانَتْ عَلَیْهِمْ‏ [اعراف/157] و بار سنگین و زنجیرهایى را كه بر گردنشان است (رسوم جاهلیت و احكام سخت شرایع گذشته را) از دوش آنها برمى‏دارد»

 بنابرین مبنای اسلام تسامح است ودرنتیجه سعادت می باشد.ودراسلام ورود به دین آسان است چنانکه نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم )فرمودند هرکس بگوید «لااله الاالله محمد رسول الله مال وخونش محفوظ است» [1]

ولااله الا الله گفتن حکم ورود فرد به اسلام است ونشانه رستگار شدن [2]

اسلام ازکسانی که دیگران را بدون دلیل عقلی وشرعی متهم به خروج ازاسلام می کند به شدت برخورد می کند وآنها را نهی می کند.واین خلاف سنت پیامبر است .عبدالله عمر نیز از پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله وسلم ) نقل کرده که فرمودند ازتکفیر گویندگان «لااله الاالله» دست برداریدوآنان را به خاطر گناه ،به کفرمتهم نکنید ،آن کس که اهل توحید را به کفر نسبت دهد خود اوبه کفر نزدیک تراست.[3]

اسلام باخشونت مخالف است وزندگی وسیره پیامبر سرشار از محبت ورحمت وگذشت بوده مانند زمانی که مسلمانان، مکه را محاصره کردند وکفار راخلع سلاح کردند ، نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم )اعلام کردند بروید اعلام کنید «الیوم یوم المرحمه،الیوم تحمی الحرمة» امروز روز رحمت است ،امروزازحرمت ها ونوامیس حمایت می شود[4] وجالب این که این کلام پیامبر خطاب به کفار بود نه مسلمانان درست برعکس گروهکهای تکفیری داعش ووهابی که..........

ادعای مسلمانی وپیروی ازپیامبرمی کنند در حالی که جنایت آنها برکسی پوشیده نیست حتی به مسلمانان هم رحم نمی کنند مانند «قتل عام مردم طائف سنی نشین، کشتار اهل سنت حجاز ،قتل وغارت درمنطقه نجد ،آتش کشیدن محصولات زراعی ،سقط جنین زنان باردار،حمله به مدینه منوره ومحاصره طولانی ومرگ بیشتر ساکنان ،کشتار عمومی علمای اهل سنت ،کشتار مردم بی دفاع اردن،کشتار حجاج بیت الله الحرام ازجمله یمنی وبحرینی وایرانی»[5]باچه اهدافی این جنایتها را انجام می دهند؟ درحالی که اسلام واقعی این نیست .اگر هم در صدر اسلام در زمان پیامبرجنگهایی صورت گرفته در اصل دفاع ازاسلام ونوامیس وجان ومال بوده ودفاع هم واجب است وحتی پیامبر گرامی در پی آن بودند که با کمترین تلفات به اهداف خود که هدایت وصلح بوده است برسند .لذا در تمام این 80 جنگی که پیامبر اکرم در طول ده سال داشتند بیش از 1500 نفر کشته نشدند .[6] چون هدف تکفیر کردن دیگران و خونریزی نبوده است بلکه هدف هدایت بشر بوده است .حتی اگر کسی هم به ظاهر اسلام می آورد وشهادتین می گفت جان ومالش حفظ می شد وپیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم )خطاب به یکی ازصحابه خودکه فردی را که به ظاهر شهادتین گفته بودکشته بود، فرمودند تویک مسلمان را کشتی ؟آن صحابه گفت  او فقط به ظاهر شهادتین  را گفته بود تا درامان باشد وحقیقتا اسلام نیاورده بود، پیامبر اکرم فرمودند آیا تو مامور بودی که قلبش را باز کنی ببینی درونش هم همینطور بوده است ؟آیا ما مامور به باطن هستیم ؟ودر این جا بود که آیه 94 سوره نساء نازل شد . «ولا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَیْكُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِنا[نساء/94]خداوند دستور مى‏دهد آنهایى را كه اظهار ایمان مى‏كنند با آغوش باز بپذیرند و هر گونه بد گمانى و سوء ظن را نسبت به اظهار ایمان آنها كنار بگذارند  و به كسانى كه اظهار اسلام مى‏كنند نگوئید مسلمان نیستید»واما قابل توجه کسانی که اعمال وگفتار گروهکهای تکفیری داعش ووهابیت را می بینند ومی گویند«اگر اسلام این است ما نخواستیم» نه عزیزان بخدا قسم اسلام واقعی این نیست  دین اسلام یعنی محبت، سعید بن یسار گفت: امام صادق علیه السّلام بمن فرمود: مگر دین بجز محبت و دوستى است؟ خداى عزّ و جلّ مى‏فرماید: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ‏[آل عمران/31    بگو اگر خدا را دوست مى‏دارید از من پیروى كنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد كه خدا آمرزنده مهربان است»[7] و حال شما  می توانید این سیره ومشی پیامبر را باآنچه امروزاز این گروهکها می بینید مقایسه کنید تا پیرو ومحب واقعی خدا وپیامبر آشکار شود .

   

پی نوشت:
[1]. علامه مجلسی ،بحار الانوار، موسسه الوفاء، بیروت لبنان، ج65ص291ح50
[2].
طبرسى، فضل بن حسن، مجمع البیان فى تفسیر القرآن ،  ناصر خسرو،  تهران‏ 1372 ش‏ ج10ص852-  ابن كثیر، اسماعیل بن عمر،  تفسیر القرآن العظیم‏، دار الكتب العلمیة،بیروت ،1419ق، ج8ص486ذیل آیه اول سوره مسد
[3].
الحافظ نورالدین علی بن ابی بکر الهیثمی, مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ،موسس مکتبه القدسی بالقاهره دارالکتب العلمیه ,بیروت لبنان، 1408ق ،ج1ص106
[4]. الامام الحافظ شهاب الدین ابن حجر العسقلانی، فتح الباری شرح صحیح بخاری ،دارالمعرفة ،بیروت لبنان  ج8ص7
  ابی عمر یوسف بن عبدالعزیز بن محمد بن عبدالبر ،الاستیعاب فی معرفة الاصحاب ،تحقیق علی محمد البجاوی ،دارلجبل بیروت ،1412ق ، ج2ص597 ح944
[5]. سید محمد حسین قزوینی ،وهابیت از منظر عقل وشرع ،موسسه تحقیقاتی ولی عصر ،ص104- حبیب عباسی ،کتاب خائن الحرمین، نشر خادم الرضا علیه السلام ،قم ،1394ش ،بخش ششم ص135
[6].كلینى، محمد بن یعقوب، الكافی ، محقق، مصحح: غفارى على اكبر و آخوندى محمد، دار الكتب الإسلامیة،تهران ،1407ق ،ج7ص464ح 21
[7]. ابن بابویه، محمد بن على،‏ الخصال، ترجمه فهرى‏زنجانی احمد ، علمیه اسلامیه،تهران ،ج1ص25 - كلینى، محمد بن یعقوب،كافی ، دارالحدیث ،قم ،1429ق ،ج15ص199