وحشت وفرار از بیان حقیقت


. عالم شیعی  رو كرد به مأموران سعودی  و گفت چرا اهانت چرا بی احترامی ما همه مسلمانیم اهل یک قبله هستیم .

مامور وهابى گفت: شما كه مسلمان نیستید، شما کافر و مشركید؛ زیرا همچون مشركان به رسول گرامى اسلام توسل مى‏جویید.چون  آنان مى‏گفتند:

(ما نَعْبُدُهُمْ إِلّا لِیُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى)؛ زمر آیه 3«این‏ها را نمى‏پرستیم مگر به خاطر این‏كه ما را به خداوند نزدیك كنند».شما هم براى تقرب به خدا، به رسول خدا توسل مى‏جویید.در حالی که باید مستقیما به خود خدا متوسل بشوید  عالم شیعی گفت: چه كسى گفته كه توسل به رسول خدا (ص) شرك است؟ بت‏پرستان بت‏ها را مى‏پرستیدند و مى‏گفتند ما مى‏خواهیم به خدا نزدیك شویم، اما مسلمانان پیامبر را که نمی پرستند به پیامبر (ص) توسل مى‏جویند. و هیچ مسلمانى رسول خدا را نمى‏پرستد، بلكه به دستور خدا به او توسل مى‏جوید و او را واسطه بین خود و خدا قرار مى‏دهد تا خداوندگناهانش را ببخشد، هم‏چنان‏كه خداوند چنین دستور داده:(وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِیماً) نساء 64 «و اگر آنان هنگامى كه به‏ خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‏آمدند و از خداوند مغفرت مى‏خواستند و پیامبر هم براى آنان استغفار مى‏كرد، قطعاً خداوند را توبه‏پذیر و مهربان مى‏یافتند».

و هیچ مسلمانى نمى‏تواند ادعا كند كه گناهى مرتكب نشده و نیازمند شفاعت پیامبر (ص) نیست؛ از این رو شما ......

با این حرف خود به رسول خدا (ص) توهین مى‏كنید كه توسل به او را همانند بت‏پرستى مى‏دانید. وتکفیر مسلمانان توسط شما خلاف نص قرآن وسنت وسیره پیامبر است مگر خداوند نمى فرماید (لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى إِلَیْكُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً) نساء 94«به كسى كه اظهار صلح و اسلام مى‏كند، نگویید مسلمان نیستى». وهمچنین سنت پیامبر حاکی از نهی شدید از تکفیر مسلمانان است عایشه می گوید از پیامبر گرامی شنیدم که فرمود : هیچ یک ازاهل قبله را به خاطر گناه تکفیر نکنیداگرچه گناهان بزرگ انجام داده باشد .[1]پس کلام  وعمل شما خلاف کلام پیامبر است  چون نبی مکرم اسلام فرمودند کسی که مانند ما نماز بخواند وبه طرف قبله بایستد واز گوشت ذبح شده ما بخورد پس او مسلمان است ودر پناه خدا ورسول است,عهد خدارادرباره او نشکنید [2]اما متاسفانه شما به احادیث کتب خودتون هم عمل نمی کنید وبه آنها پشت کردید.

مامور وهابى گفت: اگر منظور شما از توسل، پرستیدن نیست، پس چرا نام خود را عبدالنبى و عبدالحسین و ... مى‏گذارید؟

عالم شیعی گفت: اشتباه شما همین جاست؛ با آن‏كه خود را پیرو قرآن مى‏دانید و در حفظ ظاهر قرآن تلاش دارید، اما همانند «خوارج» حروفش را گرفته‏اید و از فهم معانى آن درمانده‏اید.وبسیار قرآن تلاوت می کنید وحال آنکه قران از گلو گاه شما تجاوز نمی کندو در قلب شما نفوذ نکرده وبهره ای نبرده ایدمگر در قرآن كلمه عبد، فقط به معناى عبادت و بندگى و پرستش است؟ مگر خداوند در قرآن نمى‏گوید:

(وَأَنكِحُوا الأَیَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ)نور 32 «مردان و زنان بى‏همسرخود را همسر دهید همچنین غلامان و كنیزان صالح و درستكارتان را».

در این آیه خداوند لفظ «عبادكم» آورده و دستور مى‏دهد به «عباد» خودتان زن بدهید. «عباد» به معناى نوكر و غلام است، نه به معناى پرستش‏كننده، ما هم وقتى مى‏گوییم «عبدالنبى» یا «عبدالحسین»؛ یعنى كسى كه افتخار نوكرى رسول خدا (ص) و سید جوانان بهشت را دارد.. ودر آخر عالم شیعی به آنان گفت: آقایان مدعى مسلمانى توسل عمر به پیامبر راکه در زمان خشکسالی  می گفت ((خدایا ما در زمان پیامبر به او متوسل می شدیم وباران رحمتت را برما نازل می کردی واینک به عموی پیامبر متوسل می شویم ,بارانت را بر ما نازل فرما ,آنگاه باران باریدن می گرفت ))[3].چگونه توجیه می کنید آیا او راهم مشرک وکافر می دانید؟سیره وروش بزرگان حنابله واهل سنت در امر توسل راچگونه توجیه می کنید ؟همچون ابو علی خلال ازعلمای بزرگ اهل سنت  متوفای 242هق می گوید هرگاه مشکلی برایم پیش می آمد کنار قبر حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام می رفتم وبه او متوسل می شدم ,مشکلاتم برطرف می شد [4]  وابن حبان از علمای مشهور ورجال نویس اهل سنت می گوید در مدتی که درطوس بودم هرگاه برایم مشکلی پیش می آمد قبر علی بن موسی الرضا را زیارت می کردم  وازخداوند رفع آن مشکل رامی خواستم ودراسرع وقت آن گرفتاری حل می شد  واین را بارها تجربه کردم ,خداوند مارا برمحبت مصطفی واهل بیت اوسلام الله علیهم بمیراند [5].آیاواقعاهمه کافر ومشرکند ونسبت به آیات وروایات جاهلند؟ فقط شما عالم دهر هستید .آیا واقعا شما پیرو همین پیامبرید كه مى فرماید:

«اكرِمُوا الضَّیفَ وَلَو كانَ كافِراً))

؛ میهمان را گرامى بدارید، هر چند كافر باشد».[6]

اگربه قول واعتقاد باطل شما  ما مسلمان نباشیم میهمان شما كه هستیم، آیا با میهمان چنین برخوردى مى‏كنند؟ حال شما با این رفتارتان یا پیامبر را تكذیب مى‏كنید و مى‏خواهید ثابت كنید كه او در این گفته خویش اشتباه كرده و یا این‏كه در ادعاى پیروى از او دروغ مى‏گویید.

آن مامور وهابی پس از شنیدن این سخن منطقى، چون پاسخى نداشت، با شرمندگى از آن‏جا دور شد.

پی نوشت:
[1] مجمع الزوائد ج1ص106و107(لا تکفروا احدا من اهل قبله بذنب )
[2] صحیح بخاری ج1ص102ح391کتاب الصلاة باب فضل استقبال القبله.
[3] صحیح بخاری ج2ص16ح1010کتاب الاستسقاءباب 2,باب سوال الناس الامامة استسقاءاذاقحطوا
[4] تاریخ بغداد ج1ص133به تحقیق مصطفی عبدالقادرعطا ,چاپ دارالکتب العلمیه ,بیروت
[5] الثقات ,الامام الحافظ ابی حاتم محمدبن حبان بن احمد التمیمی البستی ج 8ص457 (فی وقت مقامی بطوس فزرت قبر علی بن موسى الرضا صلوات الله على جده وعلیه)
[6] تفسیر روح البیان، مولف حقی بروسوی اسماعیل ج 1، ص282ذیل آیه 177سوره بقره
‏,نشر دارالفکر بیروت